Browsing by Subject "Ethos"
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¿De dónde habla Vd., profesor? O lugar que ocupam professor e aluno em um curso de ensino à distância de língua espanhola
| Posted on: 29 set. 2006Esta investigación tiene como objetivo determinar el lugar que ocupan profesor y alumno en un curso de español a distancia, nombrado Espanhol Básico, del IUB. Una de las cuestiones definidas como centrales es comprender ... -
Entre barquinhos, carrões e um disco voador: como o sujeito se posiciona nas canções brasileiras dos anos 1960 : ethos e modalização
| Posted on: 08 jun. 2010This paper aims at analyzing the image and the attitude of the subject of Brazilian songs of the 1960 s. For this purpose, this thesis analyzes a corpus consisting of twenty texts, from the viewpoint of the Semiolinguistic ... -
Ethos e polifonia no discurso do relator em atas pedagógicas
| Posted on: 10 jul. 2011This study aims at investigating characteristics of the reporter s discourse in written registers in pedagogical reports at a municipal school located in the country area of the city of Teresopolis, in Rio de Janeiro. It ... -
Nomeação e qualificação na construção semiolinguística dos guerrilheiros personagens em OperaçãoAraguaia: os arquivos secretos da guerrilha
| Posted on: 20 fev. 2009This thesis investigates the nomeation activities (represented for nominals correferentials directs expressions and the no-correferentials of type indirects and the qualification activities (specially, by valuects adjectives ... -
Perfeito para ele/perfeito para ela : representações do ethos feminino/masculino em publicidades com automóveis
| Posted on: 24 set. 2009Este trabajo pretende presentar y discutir los perfiles identitarios que se le atribuyen a la mujer en publicidades con automóviles. Observaremos los estereotipos femeninos (la mujer locuaz , coqueta , consumista , ... -
"Qual é a boa?": das categorias de língua às categorias de discurso na construção de identidades de gênero
| Posted on: 10 mar. 2009This research contemplates an analysis of beer advertising campaigns, which portrait women as element of seduction. The purpose of this study is to broaden the traditional notion pointed in Portuguese Grammars, referring ...