Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/10634
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBreglia, Vera Lucia Alves-
dc.contributor.authorLemos, Dayana da Silva-
dc.date.accessioned2019-07-31T14:41:37Z-
dc.date.available2019-07-31T14:41:37Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttps://app.uff.br/riuff/handle/1/10634-
dc.description.abstractO objetivo desta pesquisa foi realizar um levantamento documental da produção acadêmica sobre a Biblioteca Escolar entre os anos de 1999 e 2014 a fim de identificar se e como a temática tem sido trabalhada e descrever o estado da arte. Investiga a Biblioteca Escolar como recurso pedagógico necessário nos processos de ensino-aprendizagem. Busca na literatura acadêmica possíveis articulações entre a biblioteca e a sala de aula, por meio das atividades e ações biblioteconômicas, conteúdos curriculares e práticas pedagógicas. Discute a formação do bibliotecário e do professor. Faz reflexões acerca da importância do trabalho colaborativo entre esses profissionais. A base teórica que dá sustentação à pesquisa tem origem na literatura produzida pelos campos disciplinares da Ciência da Informação, da Biblioteconomia e da Educação, com privilégio na abordagem da Biblioteca Escolar como um centro de recurso educacional fomentador da aprendizagem.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Programa de Pós Graduação Ciência da Informação (ppgci.ega@id.uff.br) on 2019-07-07T21:35:03Z No. of bitstreams: 1 DISSERTAÇÃO_DAYANA DA SILVA LEMOS.pdf: 1180339 bytes, checksum: 7599debb88f602c0082d5f466226a377 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Biblioteca Central do Gragoatá Digital (digital.bcg.sdc@id.uff.br) on 2019-07-31T14:41:36Z (GMT) No. of bitstreams: 1 DISSERTAÇÃO_DAYANA DA SILVA LEMOS.pdf: 1180339 bytes, checksum: 7599debb88f602c0082d5f466226a377 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-07-31T14:41:37Z (GMT). No. of bitstreams: 1 DISSERTAÇÃO_DAYANA DA SILVA LEMOS.pdf: 1180339 bytes, checksum: 7599debb88f602c0082d5f466226a377 (MD5) Previous issue date: 2015en
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.rightsOpen Accesspt_BR
dc.titleA biblioteca escolar nos processos de ensino-aprendizagem: o cenário da produção acadêmicapt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.subject.keywordBiblioteca Escolar – Brasilpt_BR
dc.subject.keywordPrática pedagógicapt_BR
dc.subject.keywordEducaçãopt_BR
dc.degree.levelmestrado acadêmicopt_BR
dc.subject.keywordotherSchool Library - Brazilpt_BR
dc.subject.keywordotherTeaching practicept_BR
dc.subject.keywordotherEducationpt_BR
dc.description.abstractotherThe objective of this research was to make a documentary survey of the academic literature on the School Library between the years 1999 and 2014 to identify whether and how the issue has been crafted and describe the state of the art. Investigates the school library as an educational resource needed in the teaching-learning processes. Search in the academic literature possible links between the library and the classroom, through the activities and actions The library, curricula and teaching practices. Discusses the formation of the librarian and teacher. It does reflect on the importance of collaborative work among these professionals. The theoretical basis that supports the research comes from the literature produced by the disciplines of Information Science, Library Science and Education, with privilege in the school library approach as a center developers learning educational resource.pt_BR
dc.identifier.vinculationAluno de Mestradopt_BR
dc.degree.grantorUniversidade Federal Fluminensept_BR
dc.degree.departmentInstituto de Artes e Comunicação Socialpt_BR
dc.degree.programPrograma de Pós Graduação em Ciência da Informaçãopt_BR
dc.degree.date2015-
dc.degree.localNiteróipt_BR
dc.publisher.departmentNiteróipt_BR
dc.description.physical108f.pt_BR
Appears in Collections:PPGCI - Teses e Dissertações

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DISSERTAÇÃO_DAYANA DA SILVA LEMOS.pdf1.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.