Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/10768
Title: Uma ferramenta de suporte à avaliação contínua
Authors: Lopes, Daniel Salles da Rocha
metadata.dc.contributor.advisor: Magalhães, Karina Mochetti de
metadata.dc.contributor.members: Costa, Leonardo Cruz da
Cafezeiro, Isabel Leite
Issue Date: 2019
Publisher: Universidade Federal Fluminense
Abstract: A tecnologia hoje já está amplamente difundida e seu impacto é notável em quase todos os segmentos da sociedade. Sua influência na área da educação, embora existente, está longe de explorar o verdadeiro potencial. Ferramentas tecnológicas tem de agir como um facilitador para as funções que sobrecarregam os professores impedindo-os de exercer seu trabalho da melhor forma possível. O objetivo desse trabalho é a elaboração de uma ferramenta que dê suporte a avaliação de forma contínua e diagnóstica fornecendo ao professor informações que facilitem e agilizem seu trabalho para uma avaliação mais detalhista e individual do progresso dos seus alunos durante todo o processo de ensino-aprendizagem.
metadata.dc.description.abstractother: Technology today is widely diffused and its impact is noticeable in almost every segment of society. Its influence in the area of education is far from exploring the true potential that technological tools may have. They should act as facilitators for activities that overwhelm teachers and prevent them from exercising their work in the best possible way. The aim of this work is the elaboration of a tool that supports evaluation in a continuous and diagnostic way, providing the teacher with information that not only facilities, but also aid the evaluation of their students, in a more detailed and individual manner during all the learning process.
URI: https://app.uff.br/riuff/handle/1/10768
Appears in Collections:BSI - Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC2 Versão Final 3 - Daniel Salles da Rocha Lopes.pdf809.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.