Please use this identifier to cite or link to this item:
https://app.uff.br/riuff/handle/1/13025
Title: | CatBot - um agente conversacional para auxiliar estudantes acadêmicos |
Authors: | Almeida, Bárbara Moreira Drummond de |
metadata.dc.contributor.advisor: | Viterbo Filho, José |
metadata.dc.contributor.members: | Cafezeiro, Isabel Leite Sampaio, Igor Garcia Ballhausen |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Universidade Federal Fluminense |
Abstract: | A utilização de ChatBots para diversos propósitos e em diversos meios distintos tem crescido cada vez mais nos últimos tempos. Uma de suas várias utilidades tem sido como auxiliar na comunicação e transmissão de informações. Neste artigo, o objetivo é apresentar um agente conversacional, chamado CatBot, desenvolvido para o site do Instituto de Computação, da Universidade Federal Fluminense, com o intuito de responder as dúvidas e questões dos estudantes relacionadas ao instituto e cursos deste. Além disso, o ChatBot visa diminuir o trabalho repetitivo dos funcionários do Instituto de Computação ao lidar, desnecessariamente, com diversas perguntas idênticas. |
metadata.dc.description.abstractother: | The use of ChatBots for various purposes and in many diferent media has grown increasingly in recent times. One of its many utilities has being as an assistant in communicating and transferring information between people. With that in mind, we're introducing in this article a conversational agent, called CatBot, designed for the website of Instituto de Computa c~ao, at Universidade Federal Fluminense, with the purpose of answering questions of the students related to the institute and its courses. Besides that, this bot proposes to reduce the repetitive work done by the employees of Instituto de Computação, when dealing with several identical doubts. |
URI: | https://app.uff.br/riuff/handle/1/13025 |
Appears in Collections: | BSI - Trabalhos de Conclusão de Curso - Niterói |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Barbara.pdf | 840.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.