• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • Português (Brasil)
    • English
    • Español
  • Login
          AJUDA
Pesquisa
avançada
     
View Item 
  •   RIUFF
  • TEDE - Migração
  • TEDE com arquivos
  • View Item
  •   RIUFF
  • TEDE - Migração
  • TEDE com arquivos
  • View Item
JavaScript está desabilitado no seu navegador. Algumas funcionalidades deste site podem não funcionar.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorsTitlesSubjectsDepartmentProgramTypeType of AccessThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorsTitlesSubjectsDepartmentProgramTypeType of Access

Statistics

View Usage Statistics
application/pdf

View/Open
Alexandre Guerreiro-Dissert.pd... (767.7Kb)

Collections
  • TEDE com arquivos

Statistics
Metadata
Show full item record
A CARNAVALIZAÇÃO E O GROTESCO PELO PRISMA DO CINEMA BRASILEIRO CONTEMPORÂNEO
Abstract
The present work is a reflection concerning the contemporary Brazilian cinema under the prism of the theoretical repertoire of the russian Mikhail Bakhtin with an especial focus in two concept-key: the carnivalization and the grotesque. We intend to approach these two concepts and to try its applicability in the panorama of the Brazilian and international cinema, and more deeply in a shortfilm, Vereda Tropical, de Joaquim Pedro de Andrade, and in three features: A Marvada Carne, directed by André Klotzel, Carlota Joaquina, princesa do Brasil, directed by Carla Camurati, and Amelia, directed by Ana Carolina.
[Texto sem Formatação]
Document type
Dissertação
Format
application/pdf
Subject(s)
Comunicação social
Cinema brasileiro
Carnaval na arte
Bakhtin
Carnavalização
Grotesco
Chanchada
Cinema marginal
Carnivalization
Grotesque
Brazilian cinema
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
 
URI
https://app.uff.br/riuff/handle/1/17173
License Term
CC-BY-SA
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace

  Contact Us

 Fale com um bibliotecário

DSpace  Siga-nos no Instagram