Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/17234
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorBenvegnú, Marcela Lomonaco
dc.date.accessioned2021-03-10T19:10:20Z-
dc.date.available2009-06-15
dc.date.available2021-03-10T19:10:20Z-
dc.date.issued2008-12-17
dc.identifier.urihttps://app.uff.br/riuff/handle/1/17234-
dc.description.abstractThe present study describes and analyses the Petrobras strategic adaptation process during the period of 1998 to 2007. To understand this process, the internal and external factors that caused organizational and strategic changes in the company were analyzed. This qualitative analysis was developed as a case study, understanding the phenomenon by a longitudinal vision. In this manner, the years from 1998 to 2007 were marked by a sequence of critical events that made the company change. These changes were analyzed based on the content, context and process and showing, respectively, what changed , why it changed and how it changed . This analysis shows the Petrobras strategic adaptation during the period and the consequences of this process, confirming that the business strategy is dynamic in function of the context in which these organizations are inserted.eng
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2021-03-10T19:10:20Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Marcela Benvegnu-Dissert.pdf: 1257930 bytes, checksum: 3ff1f6c0387df4ae7490c8cdddf109eb (MD5) Previous issue date: 2008-12-17en
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectGestão empresariapor
dc.subjectEstratégia empresarialpor
dc.subjectFinança empresarialpor
dc.subjectMudança organizacionalpor
dc.subjectAdaptaçãopor
dc.subjectStrategyeng
dc.subjectChangeseng
dc.subjectAdaptationeng
dc.titleAdaptação estratégica organizacional: o caso Petrobras no período de 1998 a 2007por
dc.title.alternativeStrategic adaptation organizational: the Petrobras case during the period of 1998 to 2007eng
dc.typeDissertaçãopor
dc.subject.cnpqCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOpor
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Engenharia de Produçãopor
dc.publisher.departmentEstratégia-Apoio Logístico-Tecnologia e Trabalhopor
dc.contributor.advisor1Farias Filho, José Rodrigues de
dc.contributor.referee1Lima, Gilson Brito Alves
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4791172A4&dataRevisao=nullpor
dc.contributor.referee2Batalha, Mario Otavio
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/1015001063418091por
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/7866042959008307por
dc.description.resumoO presente estudo descreve e analisa o processo de adaptação estratégica da Petrobras no período de 1998 a 2007. Para compreender este processo, foram analisados os fatores internos e externos que motivaram as mudanças organizacionais e estratégicas vividas pela empresa. Esta análise qualitativa foi desenvolvida sob a forma de um estudo de caso, compreendendo o fenômeno sob uma visão longitudinal. Neste sentido, os anos de 1998 a 2007 foram marcados por uma seqüência de eventos críticos que levaram a empresa a mudar. Estas mudanças foram analisadas a partir da identificação do seu conteúdo, contexto e processo, mostrando, respectivamente, o que mudou, porque mudou e como mudou. A partir desta análise foi possível retratar a adaptação estratégica da Petrobras no período e as conseqüências deste processo, confirmando que a estratégia empresarial é dinâmica em função do contexto em que as organizações estão inseridas.por
Appears in Collections:TEDE com arquivos

Files in This Item:
File SizeFormat 
Marcela Benvegnu-Dissert.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.