• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • Português (Brasil)
    • English
    • Español
  • Login
          AJUDA
Pesquisa
avançada
     
View Item 
  •   RIUFF
  • TEDE - Migração
  • TEDE sem arquivo
  • View Item
  •   RIUFF
  • TEDE - Migração
  • TEDE sem arquivo
  • View Item
JavaScript está desabilitado no seu navegador. Algumas funcionalidades deste site podem não funcionar.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorsTitlesSubjectsDepartmentProgramTypeType of AccessThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorsTitlesSubjectsDepartmentProgramTypeType of Access

Statistics

View Usage Statistics

Collections
  • TEDE sem arquivo

Statistics
Metadata
Show full item record
A TRAJETÓRIA, POSSIBILIDADES E LIMITES DOS CONSELHOS DE ESCOLA NA REDE MUNICIPAL DE VITÓRIA-ES
Abstract
This research constitutes a study about the School Council in the educational system of Vitória, state of Espírito Santo. It is an study based on the school quotidian, having as focus the experience of the School Council, understanding it as an instance where parents, educators, pupils and community decide and manage the school collectively. The study evidences the possibilities and the limits of the School Council by the rescue of its history and the analysis of its quotidian practices, opening up a reflection about democracy in this quotidian and power relationship in this spaces/times. It is an analysis that was subsidised by act books, odd documents, legislation, official correspondence, besides the verbal history through the depositions of diverse involved citizen in the School Council, all this constituting the methodological resources. The results had disclosed some nuances of democracy in the school quotidian and had still indicated that the School Council constitutes itself as a valuable instrument in the construction of the democratic management of the public school.
[Texto sem Formatação]
Document type
Dissertação
Format
application/pdf
Subject(s)
Escola
Comunidade e escola
Democratização na educação
Escola municipal
Gestão escolar
Gestão democrática
Cotidiano escolar
Conselhos de escola
Participação
Representatividade
Brasil
Vitória (ES)
School council
Democratic management
School quotidian
Participation
Representation
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
 
URI
https://app.uff.br/riuff/handle/1/17587
License Term
CC-BY-SA

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Escola pública e escola privada: uma análise a partir de duas escolas no município de Campos dos Goytacazes 

    BRAGA DA COSTA, Noemy de Castro
    Este trabalho tem como objetivo analisar as diferentes percepções de alunos de uma escola pública outra escola privada em Campos dos Goytacazes sobre o ensino remoto durante a pandemia de Covid-19. Como metodologia, foi ...
  • De escola do mato a escola popular do/no campo: presença, pertencimento e participação das famílias e comunidade em diálogo com uma escola pública municipal 

    Azevedo, Elder dos Santos | Posted on: 2020
    A presente pesquisa, desenvolvida numa escola pública localizada em uma comunidade rural, da rede municipal de Paraíba do Sul/RJ, teve por objetivo investigar como a participação popular – das famílias e comunidade – em ...
  • A precarização enquanto estratégia de fechamento das escolas do campo: uma análise da infraestrutura de três escolas do Noroeste Fluminense 

    Rodrigues, Marcela Pereira Mendes | Posted on: 2019
    A educação do campo compreende grandes desafios no que concerne a efetivação de políticas públicas, na garantia do direito à educação dos povos do campo. Tais desafios perpassam por diversos aspectos, em especial, pela ...
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace

  Contact Us

 Fale com um bibliotecário

DSpace  Siga-nos no Instagram