Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/17599
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAlmeida, Jane Barros
dc.date.accessioned2021-03-10T20:42:11Z-
dc.date.available2007-11-26
dc.date.available2021-03-10T20:42:11Z-
dc.date.issued2007-04-09
dc.identifier.urihttps://app.uff.br/riuff/handle/1/17599-
dc.description.abstractThe general theme of this research is the discussion on labor and knowledge in postmodernity. The specific object of study is the Delors Report Report made for UNESCO by the International Commission on Education for the XXI Century, - published in 1996. The purpose is to comprehend the new educational proposed in the report, Education throughout life, through a critical analysis based on the political economy s method, and to try to apprehend and to identify in which way capitalism, in your current stage of development, expressed itself on labor, knowledge, education based on the main lines of the postmodern theories. In this research, we defended the hypothesis that postmodernity is, in fact, a political project able to legitimize capitalism in its current phase of accumulation. Despite the fragmented discourse and the negation of what is called as former period modernity and the idea of totality and any meta narrative, the postmodernity, in fact, strengthens the capital s metabolic system.eng
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2021-03-10T20:42:11Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2007-04-09en
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectEducaçãopor
dc.subjectFinalidade e objetivopor
dc.subjectEducaçãopor
dc.subjectAspecto socialpor
dc.subjectPolítica educacionalpor
dc.subjectEducação permanentepor
dc.subjectPós-modernidadepor
dc.subjectTrabalhopor
dc.subjectPosmodernityeng
dc.subjectEducationeng
dc.subjectLaboreng
dc.titleEducação ao longo de toda a vida: uma proposta de educação pós-moderna: trabalho e conhecimento como forças produtivas do capitalpor
dc.typeDissertaçãopor
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpor
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Educaçãopor
dc.publisher.departmentEducaçãopor
dc.contributor.advisor1Reis, Ronaldo Rosas
dc.contributor.advisor1Latteshttp://genos.cnpq.br:12010/dwlattes/owa/prc_imp_cv_int?f_cod=K4794674Z2por
dc.contributor.referee1Tiriba, Lia Vargas
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4797892A6por
dc.contributor.referee2Leher, Roberto
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4705347Y4por
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/9178503996055564por
dc.description.resumoEste trabalho tem como tema geral a discussão sobre trabalho e conhecimento na pósmodernidade, sendo o seu objeto específico de estudo o Relatório Delors Relatório para a UNESCO da Comissão Internacional sobre Educação para o século XXI, - publicado em 1996. O objetivo é compreender a nova proposta educacional inscrita no seu interior, Educação ao Longo de Toda a Vida, analisando-o criticamente à luz do método da economia política, buscando apreender e identificar de que forma o capitalismo, em seu atual estágio de desenvolvimento, tem se expressado ideologicamente acerca do trabalho, do conhecimento, da educação a partir das linhas mestras das principais teorias celebratórias da pósmodernidade. A pesquisa defende a hipótese de que a pós-modernidade é na verdade um projeto político capaz de legitimar o capitalismo na sua atual fase de acumulação. Apesar do discurso fragmentado e de negação do que seria o período anterior a modernidade , assim como a idéia de totalidade e qualquer meta narrativa, acabaria por corroborar o fortalecimento e a existência do sistema metabólico do capital.por
Appears in Collections:TEDE sem arquivo

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.