DAS DIFERENÇAS E OUTROS DEMÔNIOS... : O REALISMO MÁGICO DA ALTERIDADE NA EDUCAÇÃO
Formação de professores
Formação de professores de excepcionais
Inclusão em educação
Diferença individual na criança
Formação permanente
Educação pré-escolar
Educação superior
Cotidiano escolar
Mesmidade
Alteridade
Diferença
Multiplicidade da língua
Inclusão escolar
Daily life at schools
Sameness
Otherness
Difference
Language multiplicity
Scholar inclusion
Educação à distância
Educação especial
Educação fundamental
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
Abstract
This paper about my research work- is aim to analyze radically some narratives and questions concerning the ways people negotiate different languages, perceptions, and logical perspectives about the world during daily life at schools. These different interpretations about what actually is happening every day in the narrative format; are seriously questioning some pedagogical, political and epistemological standpoints which are focus in a logic of seeing human beings as equals and which does not show space (or do it in a hostile way) to the others (who are not able to fit in the standard model). This hostile hospitality take place in numerous space/temporal situations at school and is clearly seen as a quote of tolerance but is not considering differences as part of reality; that needs to be comprehend and accepted as different ways of thinking, believing, living or creating the world. So many times, tolerance appears dressed colourfully as Scholar inclusion .
[Texto sem Formatação]
[Texto sem Formatação]
Document type
DissertaçãoFormat
application/pdf
Subject(s)
Ambiente escolarFormação de professores
Formação de professores de excepcionais
Inclusão em educação
Diferença individual na criança
Formação permanente
Educação pré-escolar
Educação superior
Cotidiano escolar
Mesmidade
Alteridade
Diferença
Multiplicidade da língua
Inclusão escolar
Daily life at schools
Sameness
Otherness
Difference
Language multiplicity
Scholar inclusion
Educação à distância
Educação especial
Educação fundamental
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
License Term
CC-BY-SARelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Educação física e formação do trabalhador: concepções e lugar da educação física na formação do trabalhadordo ensino médio do CEFET-Química/RJ
Unknown authorThe aim of this study was to analyse and understand the participation of the physical education area or discipline in human formation, in this case, the worker formation of Cefet Química School in Rio de Janeiro. We started ... -
Núcleo de educação em urgência na lógica da educação permanente: serviço de atendimento pré-hospitalar móvel
Laprovita, Daniel | Posted on: 2016O presente trabalho tem como objeto: A Educação Permanente em Saúde – EPS - nas ações educativas realizadas pelo Núcleo de Educação de Urgência – NEUR - para uma prática pré-hospitalar de qualidade no Serviço de Atendimento ... -
A educação e a mobilidade de classe: um estudo de caso entre professores do Instituto de Educação de Angra dos Reis
Reis, Lidiomar Francisca | Posted on: 2015Esse trabalho foi desenvolvido a partir de uma conversa informal com uma professora de ensino médio da cidade de Angra dos Reis. Durante a nossa conversa, ela se mostrou muito descrente com a possibilidade de que alguém ...