Aviso de cookies

Neste site utilizamos cookies analíticos. Os cookies analíticos são utilizados para compreender como os visitantes interagem com o site. Eles ajudam a fornecer informações sobre métricas como número de visitantes, taxa de rejeição, origem do tráfego, etc.

  • Portal do Governo Brasileiro
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • Português (Brasil)
    • English
    • Español
  • Login
          AJUDA
Pesquisa
avançada
     
View Item 
  •   RIUFF
  • TEDE - Migração
  • TEDE sem arquivo
  • View Item
  •   RIUFF
  • TEDE - Migração
  • TEDE sem arquivo
  • View Item
JavaScript está desabilitado no seu navegador. Algumas funcionalidades deste site podem não funcionar.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorsTitlesSubjectsDepartmentProgramTypeType of AccessThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorsTitlesSubjectsDepartmentProgramTypeType of Access

Statistics

View Usage Statistics

Collections
  • TEDE sem arquivo

Statistics
Metadata
Show full item record
PEER SCAFFOLDING: INTERLANGUAGE DEVELOPMENT THROUGH COLLABORATIVE DIALOGUE
Abstract
The objective of this research was to investigate whether intermediate- level, teenage Brazilian English language learners are able to engage in peer scaffolding whilst working in groups on collaborative tasks. In addition, evidence was sought of the creation of new Zones of Proximal Development during the task-based learning process as proof that interlanguage development can occur through collobarative dialogue. To this end a Sociocultural theory approach to Second Language Acquisition research and learning was adopted and the data for the research was obtained through transcribed recordings of learners collaborative dialogue. Through Microgenetic analysis, evidence of peer scaffolding and interlanguage development amongst learners, using the target language itself, could be observed.
[Texto sem Formatação]
Document type
Tese
Format
application/pdf
Subject(s)
Pesquisa de aquisição de uma segunda língua
Teoria sóciocultural
Desenvolvimento da interlíngua
Diálogo colaborativo
Língua inglesa
Estudo e ensino
Falantes estrangeiros
Second Language Acquisition Research
Sociocultural Theory
Interlanguage Development
Collaborative Dialogue
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS
 
URI
https://app.uff.br/riuff/handle/1/18352
License Term
CC-BY-SA
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace

  Contact Us

 Fale com um bibliotecário

DSpace  Siga-nos no Instagram