Aviso de cookies

Neste site utilizamos cookies analíticos. Os cookies analíticos são utilizados para compreender como os visitantes interagem com o site. Eles ajudam a fornecer informações sobre métricas como número de visitantes, taxa de rejeição, origem do tráfego, etc.

  • Portal do Governo Brasileiro
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • Português (Brasil)
    • English
    • Español
  • Login
          AJUDA
Pesquisa
avançada
     
View Item 
  •   RIUFF
  • TEDE - Migração
  • TEDE sem arquivo
  • View Item
  •   RIUFF
  • TEDE - Migração
  • TEDE sem arquivo
  • View Item
JavaScript está desabilitado no seu navegador. Algumas funcionalidades deste site podem não funcionar.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorsTitlesSubjectsDepartmentProgramTypeType of AccessThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorsTitlesSubjectsDepartmentProgramTypeType of Access

Statistics

View Usage Statistics

Collections
  • TEDE sem arquivo

Statistics
Metadata
Show full item record
PEDAGOGIA DA TERRA : O CURSO DE LICENCIATURA EM EDUCAÇÃO DO CAMPO DE MINAS GERAIS
Abstract
This dissertation was intended to characterize the current Pedagogy of the Earth in Minas Gerais, implemented by the MST in partnership with the Federal University of Minas Gerais (UFMG). In the act's implementation of the course there was the accession of other social movements of the field, linked to Via Campesina in Brazil. We try to analyze the principles of political-educational project for training, and the process of implementation of this course, which has as main goal the training of educators to work in schools in the field. In that sense, it is necessary to know the experience of teacher training in order to understand the parameters in which it occurs, considering that there are many challenges for the implementation of a proposal of this stamp. For this, a search was conducted qualitative in nature, with the procedural tools for data collection to analysis of documents, semi-structured interviews and implementation of questionnaires. Data from research shows that the course Pedagogy of the Earth, despite the challenges that are set in their implementation, is for students enrolled in it an opportunity to construct and carry out in practice the Field of Education, for many years, as demanded by the social movements field, and represent a further step in the struggle for the realization of public policies for teacher training, targeted to schools of the field.
[Texto sem Formatação]
Document type
Dissertação
Format
application/pdf
Subject(s)
Educação
Políticas públicas
Formação de professor
Educação rural
Educação infantil
Movimento dos Trabalhadores Rurais Sem-Terra
MST
Movimentos Sociais
Formação docente
Educação do campo
Social movements
Teacher training
Education field
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
 
URI
https://app.uff.br/riuff/handle/1/18567
License Term
CC-BY-SA

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • O programa de educação pelo trabalho na saúde (Pet-Saúde) como estratégia de educação permanente para profissionais do SUS 

    Rosa, Malena Storani Gonçalves | Posted on: 2016
    O presente trabalho teve por objetivo avaliar o PET-saúde como estratégia de educação permanente para os profissionais/preceptores dos serviços de saúde do município de Niterói. Pretendeu-se identificar e caracterizar as ...
  • Mídia e educação: a internet como uma ferramenta pedagógica para professores da educação de jovens e adultos (EJA) 

    Teixeira, Ramon Diniz | Posted on: 2013
    Este trabalho de conclusão de curso visa compreender a relação que a mídia vem fazendo com a sociedade desde seu surgimento e, pensar em um modo de viabilizar a internet - a mídia escolhida para ser abordada - como uma ...
  • Expansão da educação superior no Brasil: acesso e permanência de egressos da Educação de jovens e adultos na Universidade Federal do Maranhão 

    Gomes, Werlang Cutrim | Posted on: 2019
    Esta pesquisa discute a expansão da educação superior no Brasil, o acesso e a permanência de egressos da Educação de Jovens e Adultos (EJA) na Universidade Federal do Maranhão (UFMA). Os objetivos voltaram-se para analisar ...
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace

  Contact Us

 Fale com um bibliotecário

DSpace  Siga-nos no Instagram