Aviso de cookies

Neste site utilizamos cookies analíticos. Os cookies analíticos são utilizados para compreender como os visitantes interagem com o site. Eles ajudam a fornecer informações sobre métricas como número de visitantes, taxa de rejeição, origem do tráfego, etc.

  • Portal do Governo Brasileiro
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • Português (Brasil)
    • English
    • Español
  • Login
          AJUDA
Pesquisa
avançada
     
View Item 
  •   RIUFF
  • TEDE - Migração
  • TEDE sem arquivo
  • View Item
  •   RIUFF
  • TEDE - Migração
  • TEDE sem arquivo
  • View Item
JavaScript está desabilitado no seu navegador. Algumas funcionalidades deste site podem não funcionar.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorsTitlesSubjectsDepartmentProgramTypeType of AccessThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorsTitlesSubjectsDepartmentProgramTypeType of Access

Statistics

View Usage Statistics

Collections
  • TEDE sem arquivo

Statistics
Metadata
Show full item record
FICÇÕES TELEVISUAIS : FICÇÕES DO FLUXO : TELEVISÃO E MINIMALISMO EM ALGUMA PROSA NORTE-AMERICANA E BRASILEIRA
Abstract
This thesis investigates the way two dominant cultural traits televisuality and minimalism merge together within certain American and Brazilian literature. In order to accomplish this it tries to understand what, during the 1980 s, certain authors tried to define as Image-fiction and/or TV Fiction, whilst understanding that these critical attempts maintained a close relationship with what is nowadays seen, retrospectively, as the minimalist debate in the field of American literature. It proceeds to analyze three North-American novels: White Noise (1985) by Don DeLillo, Peru (1986) by Gordon Lish and American Psycho (1991) by Bret Easton Ellis; the collection of short stories What We Talk About When We Talk About Love (1981) by Raymond Carver as well as two books by the Brazilian author André Sant Anna, Amor (1998) and Sexo (1999). The thesis has the objective of understanding how these texts relate with (more than) one notion of televisuality and the way that they unfold or even deviate from what I considered a minimalist poetics in its strict sense.
[Texto sem Formatação]
Document type
Tese
Format
application/pdf
Subject(s)
Ficção brasileira
Ficção americana
Televisão
Arte minimalista
Minimalismo
Don DeLillo
Raymond Carver
Gordon Lish
Bret Easton Ellis
André Sant Anna
Television
Minimalism
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS
 
URI
https://app.uff.br/riuff/handle/1/18972
License Term
CC-BY-SA
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace
DSpace

  Contact Us

 Fale com um bibliotecário

DSpace  Siga-nos no Instagram