Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/19308
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorOliveira, Carla Maria de
dc.date.accessioned2021-03-10T20:47:05Z-
dc.date.available2011-07-22
dc.date.available2021-03-10T20:47:05Z-
dc.date.issued2011-03-29
dc.identifier.urihttps://app.uff.br/riuff/handle/1/19308-
dc.description.abstractThis dissertation makes an inventory of the introducers of paraphrase in interviews of the magazines Veja, Isto é and Caros Amigos with the aim of increase the study of paraphrase and show the relevance of this discursive strategy be analized as a strategy with function of persuasion, that may also have other functions, derivatives, or complementary, that depending on the context, can be express more or less explicit. The paraphrases re-categorize the object of discourse and it is promoter referential progression to construct a more argumentative or persuasive text. These data will be seen from theoretical principles of textual linguistics, with studies on referencing, paraphrase, textual genre, in particular, journalistic interviews genre, followed by some studies on persuasion and argumentation.eng
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2021-03-10T20:47:05Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2011-03-29en
dc.formatapplication/pdfpor
dc.languageporpor
dc.rightsAcesso Abertopor
dc.subjectCaros Amigos (Revista)por
dc.subjectIsto é (Revista)por
dc.subjectVeja (Revista)por
dc.subjectParáfrasepor
dc.subjectPersuasãopor
dc.subjectReferenciaçãopor
dc.subjectReferencingeng
dc.subjectParaphraseeng
dc.subjectPersuasioneng
dc.titleOs introdutores de paráfrase em entrevistas da mídia impressapor
dc.typeDissertaçãopor
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRASpor
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Letraspor
dc.publisher.departmentletraspor
dc.contributor.advisor1Menezes, Vanda Maria Cardoso de
dc.contributor.referee1Monnerat, Rosane Santos Mauro
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4700829H0por
dc.description.resumoA presente dissertação faz um levantamento dos elementos introdutores de paráfrase em entrevistas das revistas Veja, Isto é e Caros Amigos, com o objetivo de ampliar o estudo da paráfrase, de mostrar a pertinência de essa estratégia discursiva ser analisada como estratégia, com função de persuasão, podendo ainda apresentar outras funções, derivadas ou complementares, que, dependendo do contexto, podem se manifestar de modo mais ou menos explícito. As paráfrases recategorizam o objeto de discurso e promovem progressão referencial ao construir um texto mais argumentativo ou persuasivo. Esses dados serão vistos a partir de pressupostos teóricos da Línguística Textual, com estudos sobre referenciação, paráfrase, gêneros textuais, em especial gênero entrevista jornalística, seguidos de alguns estudos sobre persuasão e argumentação.por
Appears in Collections:TEDE sem arquivo

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.