CONSTRUÇÃO ENUNCIATIVA E GÊNEROS TEXTUAIS EM PROPOSTAS DE PRODUÇÃO TEXTUAL EM MATERIAL DIDÁTICO DE PBE
Ensino da língua portuguesa
Estrangeiro
Língua portuguesa
Português do Brasil para estrangeiros
Modos de organização do discurso
Gêneros textuais
Brazilian portuguese for foreigners
Discourse organization modes
Genres
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS
Abstract
This study focuses on proposals for textual productions in Brazilian Portuguese for
Foreigners didact material, says the construction of utterances and the genres
intended for the activities. To do so, it bases on concepts of the Semiolinguistic
Theory proposed by Patrick Charaudeau, as discourse organization modes.
Sections of activities called Desafio: tarefa comunicativa from the teaching
material Terra Brasil: curso de língua e cultura constitute the research data. In
the analysis, it was found the predominant mode of enunciation in the construction
of a diversified approach and proposals in relation to genres. The survey showed
that the proposals lead to many productions in the descriptive discourse
organization mode and an apprehension of different genres.
[Texto sem Formatação]
[Texto sem Formatação]
Document type
DissertaçãoFormat
application/pdf
Subject(s)
DiscursoEnsino da língua portuguesa
Estrangeiro
Língua portuguesa
Português do Brasil para estrangeiros
Modos de organização do discurso
Gêneros textuais
Brazilian portuguese for foreigners
Discourse organization modes
Genres
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS