Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/3696
Title: Análise e proposta de melhoria na gestão de manutenção: um estudo de caso em uma unidade hospitalar pública
Authors: Monteiro, Guilherme Almeida
Monteiro, Gustavo Almeida
metadata.dc.contributor.advisor: Quelhas, Osvaldo Luiz Gonçalves
metadata.dc.contributor.advisorco: Arese, Marcelo Contente
metadata.dc.contributor.members: Martins, José Luiz Ferreira
Issue Date: 23-May-2017
Publisher: Universidade Federal Fluminense
Abstract: Em vista da grande competitividade no mercado atual, empresas que investem gradualmente em qualidade nos seus produtos/serviços obtêm chances cada vez maiores de evoluírem ao longo tempo. As prestadoras de serviços ligadas a órgãos públicos são exigidas cada vez mais a entregar resultados de qualidade. Este presente trabalho, presta-se a analisar o modelo atual de processos de trabalho da empresa UGBras Engenharia, empresa privada e que presta serviços de manutenção predial, elétrica e mecânica em um hospital público na região do Rio de Janeiro. Ferramentas como brainstorming, 5W1H, fluxograma e 5 porquês e metodologia de análise de valor foram aplicadas a fim de avaliar, julgar e melhorar cada processo com objetivo de redesenhar todo o modelo atual e propor uma melhoria na gestão de manutenção existente. Após realizar o redesenho de processo, foi percebido que algumas etapas do processo poderiam ser otimizadas através de investimentos que a longo prazo resultariam em redução de custos e maior qualidade de serviço final.
metadata.dc.description.abstractother: In view of the great competitiveness in the current market, companies that invest gradually in quality in their products / services obtain increasing chances of evolving over time. Service providers linked to public bodies are increasingly required to deliver quality results. This work presents, provides an analysis or current model of the company UGBras Engenharia, a private company that provides property, electrical and mechanical maintenance services in a public hospital in the region of Rio de Janeiro. Tools such as brainstorm, 5W1H, flowchart and five whys and value analysis methodology were applied in order to evaluate, judge and improve each process with the goal of redesigning the entire current model and proposing an improvement in existing maintenance management. After performing the process redesign, it was realized that some stages of the process could be optimized through investments that in the end would result in cost savings and higher quality of final service.
URI: https://app.uff.br/riuff/handle/1/3696
Appears in Collections:TGM - Trabalhos de Conclusão de Curso - Niterói

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Projeto Final Corrigido - Gui e Gus - Pós Banca.pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.