Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/4516
Title: Alô, é do Copa? O telefone e a história da hotelaria de luxo carioca
Authors: Silva, Amanda da
metadata.dc.contributor.advisor: Spolon, Ana Paula
metadata.dc.contributor.members: Spolon, Ana Paula
Soares, Carlos Alberto
Mayer, Verônica
Issue Date: 18-Sep-2017
Abstract: O presente estudo tem como objetivo retratar a realidade do departamento de telefonia em um dos mais importantes hotéis de luxo da cidade do Rio de Janeiro, destacando as diferenças do guest service para um departamento de telefonia convencional. Além disso, apresenta um contexto histórico da hotelaria e do próprio telefone. Os resultados indicam que o Belmond Copacabana Palace construiu um sistema extremamente interessante na centralização do atendimento telefônico do hotel que promove maior qualidade e personalização no serviço prestado.
metadata.dc.description.abstractother: This article aims to portray the reality of the telephone department in one of the most important luxury hotels in the city of Rio de Janeiro, highlighting the differences of the guest service to a conventional telephony department. In addition, it presents a historical context of hotels and the telephone itself. The results indicate that the Belmond Copacabana Palace has built an extremely interesting system in the centralization of the telephone service of the hotel that promotes higher quality and personalization in the service provided.
URI: https://app.uff.br/riuff/handle/1/4516
Appears in Collections:GTH - Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alô, é do Copa_ - Mariana Barbosa#48CE.pdfArtigo Principal1.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.