Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/4661
Title: As possibilidades de atuação dos assistentes sociais na educação básica
Authors: Almeida, Natasha Christine dos Santos
metadata.dc.contributor.advisor: Silva Júnior, Edson Teixeira da
metadata.dc.contributor.members: Pinto, Elaine da Costa Feitosa
Santos, Márcia do Rocio
Issue Date: 25-Sep-2017
Abstract: O presente trabalho pretende contribuir para o debate acerca da inserção dos assistentes sociais na educação básica, trazendo a trajetória da educação brasileira, constituições e decretos, que são construídos pautados no controle social, segregação e de forma seletista, até o objetivo central: a educação na sociedade capitalista na contemporaneidade. O foco deste trabalho está na conquista da educação como direito social, a luta pela universalização da educação pública, gratuita e de qualidade e apontamento para as possibilidades deste profissional haja vista que no projeto ético político há o comprometimento com a universalização dos direitos para a classe trabalhadora. Ainda, pretende reavivar em nossa memória experiências de educação contra hegemônica no seio da sociedade capitalista, com autores que inspiram a produção teórica do Serviço Social e vão nos mostrar os limites e as possibilidades no contexto atual.
metadata.dc.description.abstractother: This production intends to contribute to the debate about the social workers insertion in basic education, bringing the trajectory of Brazilian education, constitutions and decrees, which are built based on social control, segregation and selective form, to the central objective: education in capitalist society in contemporary times. The focus of this work is the achievement of education as a social right, the universalization of public education, free and quality conflict and pointing to the possibilities of this professional, because in the political ethical project there is a commitment to the universalization of rights for the working class. Still, it intends to revive in our memory education against hegemonic experiences in the capitalist society, with authors who inspire the theoretical production of Social Work and will show us the limits and the possibilities in the current context.
URI: https://app.uff.br/riuff/handle/1/4661
Appears in Collections:RGS - Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MONOGRAFIA COMPLETA.pdf1.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.