Please use this identifier to cite or link to this item:
https://app.uff.br/riuff/handle/1/5019
Title: | Estética e conhecimento: questões estéticas para a sala de aula |
Authors: | Miranda, Mayara |
metadata.dc.contributor.advisor: | Gajanigo, Paulo |
metadata.dc.contributor.members: | Gajanigo, Paulo Lemos, Carlos Eugênio Nascimento, Giovane |
Issue Date: | 26-Oct-2017 |
Publisher: | Universidade Federal Fluminense |
Abstract: | O presente trabalho buscou compreender como a arte pode contribuir no processo de ensino aprendizagem e, mais que isso, buscou mostrar que quando empregada de forma diferenciada, ela sai do seu papel de coadjuvante e auxilia no aprimoramento emocional daqueles que dela usufrui, sejam estes alunos ou não. |
metadata.dc.description.abstractother: | The present work sought to understand how art can contribute in the teaching – learning process and, more than that, sought to show that when used in a differentiated way, it leaves its supporting role and helps in the emotional improvement of those who enjoy it, whether these students or not. |
URI: | https://app.uff.br/riuff/handle/1/5019 |
Appears in Collections: | CSL - Trabalhos de Conclusão de Curso - Campos dos Goytacazes |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Monografia - Mayara.pdf | 1.14 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.