Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/5029
Title: Análise situacional numa escola pública em Campos dos Goytacazes
Authors: Ferreira, Regiane da Silva
metadata.dc.contributor.advisor: Valpassos, Carlos Abraão Moura
metadata.dc.contributor.members: Valpassos, Carlos Abraão Moura
Silva, Simone
Monteiro, Rodrigo de Araújo
Issue Date: 26-Oct-2017
Abstract: A monografia se dedica a fazer uma análise situacional dos conflitos vividos por uma instituição escolar do município de Campos dos Goytacazes no período de fevereiro a julho de 2016, momento que coincidiu com a greve dos professores da rede Estadual de Educação (RJ) e cortes de verbas públicas para esse setor. Analisamos a instituição nas perspectivas das relações sociais num campo que envolve intrigas, fofocas, debates acalorados sobre paradigmas de mundos divergentes, ou seja, pequenos dramas vividos pelos sujeitos que atuam naquela instituição.
metadata.dc.description.abstractother: This study aims to analysis some social situations in a Brazilian public school in Campos dos Goytacazes (RJ) from February to June (2016). At the same time, there was an education crisis – budget reduce. For this reason, some teachers and students decided call for strike in protest of their working conditions and salaries. In this context, we take the Manchester Anthropology School’s research methods to analysis gossip, rumors, ideas ‘confront and dilemma that happened at the school day-by-day.
URI: https://app.uff.br/riuff/handle/1/5029
Appears in Collections:CSL - Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Monografia Regiane da Silva Ferreira 2017-1º.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.