Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/5035
Title: Currículo mínimo de sociologia: uma análise a partir das teorias do currículo
Authors: Maia, Ila Beatriz da Silva
metadata.dc.contributor.advisor: Neves, Eloiza Dias
metadata.dc.contributor.members: Neves, Eloiza Dias
Brum, Raquel
Paiva, Andréa Lúcia da Silva de
Issue Date: 27-Oct-2017
Abstract: Um currículo é fundamental para a estruturação da educação, pois ele veicula conteúdos obrigatórios e propaga ideias e valores. Esta pesquisa procedeu uma análise documental do Currículo Mínimo de Sociologia, a partir das teorias do currículo. Três dessas teorias foram apresentadas e caracterizadas (tradicional, crítica e pós-crítica), junto com os documentos curriculares nacionais que foram consultados na elaboração do Currículo Mínimo de Sociologia. Verificou-se que o Currículo apresenta conceitos das três teorias que estudam o currículo, porém as discussões que envolvem a teoria crítica estão mais presentes neste documento.
metadata.dc.description.abstractother: A curriculum is essential for the structuring of education, because it conveys mandatory content and propagates ideas and values. This research carried out documentary analysis of the Currículo Mínimo de Sociologia (Sociology Minimum Curriculum), based in curriculum theories. Three of those theories were presented and characterized (traditional, critical and post- critical), along with the national curriculum documents that were consulted in the preparation of the Currículo Mínimo de Sociologia. It was found that the Curriculum presents concepts of the three theories that study the curriculum, but the discussions involving the critical theory are more present in this document.
URI: https://app.uff.br/riuff/handle/1/5035
Appears in Collections:CSL - Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MONOGRAFIA (final).pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.