Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/5419
Title: O belo e a paródia: debates acerca do camp e do cinema queer brasileiro
Authors: Conte, Mariana Moron
metadata.dc.contributor.advisor: Freire, Mariana Baltar
metadata.dc.contributor.members: Duarte Filho, Ricardo
Tedesco, Marina Cavalcanti
Issue Date: 3-Jan-2018
Abstract: Nesse trabalho discorro como as características mais preponderantes do camp, uma sensibilidade ligada à cultura LGBT, são exploradas pelo cinema através de elementos como paródia, teatralidade e artificialismo, especificamente no cinema queer brasileiro a partir dos anos 2000. Alinho essas questões em torno dos debates sobre a representatividade LGBT no cinema nacional, dando ênfase para uma maior variabilidade de representações de desejos, corpos e sexualidades. Para tal farei uma análise aprofundadados filmes “Doce Amianto” e “Estudo em Vermelho”.
metadata.dc.description.abstractother: The main points of this search are the remarkable characteristic from the camp style, a sensibility linked with the culture queer, explored from the cinema through the elements as parody, theatricality and artificiality, specifically in the Brazilian queer cinema explored from the year 2000 an on. Moreover, this essay is surrounded by debates about the LGBT in Brazilian cinema, emphasizing the variety represented by the desire, bodies and sexuality. To clarify better about these subjects, I've chosen two movies called "Doce Amianto"and "Estudo em Vermelho" . A deeply analysis about them is reported at this job.
URI: https://app.uff.br/riuff/handle/1/5419
Appears in Collections:GGX - Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cinema e Audiovisual UFF_Mariana Moron Conte_2016.2.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.