Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/587
Title: Turismo religioso e fé católica no santuário de Aparecida do Norte
Authors: Santos, Shirley Klein
metadata.dc.contributor.advisor: Silva, Erly Maria de Carvalho e
metadata.dc.contributor.members: Guimarães, Guilherme de Azevedo Mendes Corrêa
Dantas, José Carlos de Souza
Issue Date: 13-May-2015
Abstract: O presente trabalho apresenta um breve estudo sobre a origem da Religião Católica e as consequências da fé no consciente, inconsciente e na vida do devoto. Tem como objetivo principal conhecer os fatores ligados à religião que motivam os fiéis a se deslocaram de seu local de origem para os diversos destinos religiosos, caracterizando o Turismo Religioso. Para compreensão deste tema, foi realizada uma pesquisa qualitativa, aplicando-se entrevistas estruturadas aos visitantes do Santuário de Aparecida do Norte, em São Paulo. Os resultados obtidos mostraram que a fé e o agradecimento pelas bênçãos alcançadas foram os principais motivadores de suas visitas.
metadata.dc.description.abstractother: This paper presents a brief study on the origin of the Catholic Religion and the consequences of faith in the conscious, unconscious and in the life of the devotee. Aims to identify the factors related to religion motivate the faithful to have moved from their place of origin for many religious destinations, featuring Religious Tourism. To better study and understanding of this subject, a qualitative research was made by applying structured interviews to some visitors of the Sanctuary of Aparecida do Norte, in São Paulo. The results showed that faith and thanksgiving for the blessings achieved were the key drivers of their visits.
URI: https://app.uff.br/riuff/handle/1/587
Appears in Collections:SGT - Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
326 - Shirley Klein.pdf961.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.