Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/6199
Title: Aprendizagem ativa no ensino de mecânica
Authors: Santos, Barbara Caiçara
metadata.dc.contributor.advisor: Martins, Jorge Simões de Sá
metadata.dc.contributor.members: Martins, Jorge Simões de Sá
Nunes, Wallace de Castro
Uzêda, Diego Dias
Issue Date: 2017
Publisher: Universidade Federal Fluminense
Abstract: O presente trabalho visa avaliar os benefícios de um contexto de sala de aula voltado para o aprendizado coletivo envolvendo os alunos de três turmas do primeiro ano do ensino médio do Centro Federal de Educação Tecnológica Celso Suckow da Fonseca- CEFET/RJ, campus Maria da Graça. Para avaliar a eficácia do método, foi utilizada uma versão reduzida do Inventário do Conceito de Força (FCI) como pré-teste e pós-teste. Exponho aqui as dificuldades enfrentadas e os ganhos pedagógicos evidenciados no decorrer desse trabalho. Por fim, pretendo com este trabalho validar a importância do engajamento ativo dos alunos na sala de aula.
metadata.dc.description.abstractother: The present work aims to evaluate the benefits of a classroom context of collective learning involving students from a Brazilian high school Centro Federal de Educação Tecnológica Celso Suckow da Fonseca-CEFET, Maria da Graça. In order to evaluate the efficacy of the method, the Force Concept inventory (FCI) has been used as pre and post tests. Here I expose the challenges faced and the pedagocical gains which came up during the project. At the end of the day, I intend to validate the importance of active learning of students in regular classrooms.
URI: https://app.uff.br/riuff/handle/1/6199
Appears in Collections:IFF - Trabalhos de Conclusão de Curso - Niterói

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Barbara Caiçara Santos.pdf237.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.