Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/6694
Title: As “Escolas do Amanhã” e o sistema tradicional de ensino
Authors: Queiroz, Juliana Soares Dionísio
metadata.dc.contributor.advisor: Mello, Marcelo Pereira de
metadata.dc.contributor.members: Petry, Hélenè Cécile
Soares, David Gonçalves
Issue Date: 2015
Publisher: Universidade Federal Fluminense
Abstract: Este trabalho se propõe estudar e analisar as “Escolas do Amanhã”, projeto que vem sendo desenvolvido pela Prefeitura do Rio de Janeiro em áreas deflagradas, com alto índice de pobreza e violência, onde o tráfico de drogas impõe suas regras à revelia das que regem o restante da sociedade. A Pedagogia Tradicional aplicada nas outras escolas da rede municipal de ensino é a mesma direcionada para as “Escolas do Amanhã”, ainda que estas últimas estejam envoltas em realidades bastante diferentes. Esta pesquisa objetiva avaliar os resultados alcançados até agora e as possibilidades de alternativas que estão dando certo ao redor do mundo. Assim sendo, observou-se a relevância de tal análise.
metadata.dc.description.abstractother: This work aims to study and analyze the "Tomorrow's Schools" the project being developed by the Rio de Janeiro’s city hall in areas with high rates of poverty and violence, where drug dealers impose its rules above the official laws valid to the rest of society. The Traditional Pedagogy applied in other educational town schools is the same directed to the "Tomorrow's Schools", despite the latter being wrapped in very different realities. This research aims to evaluate the results achieved so far and the possibilities of alternatives that are going right in other places. this analysis.
URI: https://app.uff.br/riuff/handle/1/6694
Appears in Collections:GSC - Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Monografia Juliana.pdf2.8 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons