Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/6778
Title: Teatro do Oprimido e a psicologia
Authors: Santos, Jadi dos
metadata.dc.contributor.advisor: Silva, Nancy Lamenza Sholl da
metadata.dc.contributor.members: Soares, Alexandre Bárbara
Dias, Rafael Mendonça
Issue Date: 2017
Publisher: Universidade Federal Flumiense
Abstract: Este trabalho se propõe a discorrer sobre as contribuições da obra de Augusto Boal e sua provável relação com a psicologia. Para tanto, realizou-se uma pesquisa bibliográfica acerca do tema, a partir da consulta de livros, documentários e artigos científicos na área. Em um primeiro momento, buscou-se elucidar a cerca da vida de Boal, bem como, o Teatro do Oprimido. No decorrer da dissertação, foram apresentados os conceitos de opressão de diversos autores que contribuiriam para o campo psicológico e o meio social. Diante disso, conclui-se que a relação entre as técnicas do Teatro do Oprimido e a Psicologia pode ser possível e de grande valia para a prática dos psicólogos.
metadata.dc.description.abstractother: This paper aims to discuss the contributions of Augusto Boal’s work and its probable relationship with psychology. To do so, a bibliographic research on the subject was carried out, from the consultation of books, documentaries and scientific articles in the area. At first, we sought to elucidate the fence of Boal's life, as well as, the Theater of the Oppressed. During the dissertation, the concepts of oppression of several authors that contributed to the psychological field and the social environment were presented. Thus, it is concluded that the relationship between the techniques of Theater of the Oppressed and Psychology may be possible and of great value for the practice of psychologists.
URI: https://app.uff.br/riuff/handle/1/6778
Appears in Collections:VGS - Trabalhos de Conclusão de Curso - Volta Redonda

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC JADI DOS SANTOS.pdf553.38 kBAdobe PDFView/Open
ATA JADI DOS SANTOS.pdf159.69 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons