Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/6915
Title: Transformações na Pedagogia do Samba do Século XIX ao XX
Authors: Corrêa, Ivony Rezende Neves
metadata.dc.contributor.advisor: Souza, Rolf Ribeiro de
Issue Date: 2017
Abstract: O samba é uma cultura englobada em diversas outras práticas. É também uma das mais fortes expressões de resistência social. Este presente trabalho traz consigo abordagens sobre a essencial história do samba, seus trajetos e seus importantes percursores. As rodas de samba carioca e suas fundamentações. Contribuições africanas para o desenvolvimento do samba e toda a censura e perseguição dirigida a esta cultura. A importância das transformações das pedagogias do samba para a inserção do sambista na sociedade. A não aceitação do negro como condutor das práticas do samba. Aborda também a suma importância da cultura negra na formação da sociedade Brasileira. A importância do samba em vários segmentos da sociedade e, como explorar essa grande ferramenta popular.
metadata.dc.description.abstractother: Samba is a culture encompassed by many other practices. It is also one of the strongest expressions of social resistance. This present work brings with it approaches on the essential history of samba, its routes and its important precursors. The samba wheels of Rio de Janeiro and its fundamentals. African contributions to the development of samba and all censorship and persecution directed to this culture. The importance of the transformations of the pedagogies of samba to the insertion of the samba in society. The non-acceptance of the Negro as the conductor of samba practices. It also discusses the importance of black culture in the formation of Brazilian society. The importance of samba in various segments of society and how to exploit this great popular tool.
URI: https://app.uff.br/riuff/handle/1/6915
Appears in Collections:PCP - Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC IVONY REZENDE NEVES CORRE_..pdf666.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.