Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/7346
Title: A hospitalidade como perspectiva outra: o caso do hotel fazenda Canto da Serra em Saquarema - RJ
Authors: Tavares, Kamila Limpi de Souza
metadata.dc.contributor.advisor: Rodrigues, Renata Garanito de Abreu
metadata.dc.contributor.members: SIlva, Thaís Costa de
Moura, Reginaldo Lima de
Issue Date: 19-Dec-2016
Publisher: Universidade Federal Fluminense
Abstract: A hospitalidade está presente nas sociedades desde os tempos mais primórdios, mas o interesse pelo estudo da hospitalidade em seu viés comercial é um tanto quanto novo, o que abre a possibilidade da discussão proposta nesta pesquisa,que tem como objetivo verificar se a hospitalidade para além do contrato comercial pode se tornar um diferencial competitivo. Sendo assim, buscou-se entender como a hospitalidade vivenciada pelo hóspede influencia na sua satisfação e fidelização. A metodologia utilizada foi qualitativa exploratória. Foi realizada uma pesquisa bibliográfica e enviados 150 questionários para os hóspedes do Hotel Fazenda Canto da Serra, no período de Julho a Outubro de 2016, obtendo-se 27 respostas. Mediante as análises feitas, foi possível perceber que a hospitalidade para além do contrato comercial pode se tornar um diferencial, se o hotel trabalhar a fim de superar as expectativas.
metadata.dc.description.abstractother: Hospitality has been present in societies since the earliest primordial times, but the interest in the study of hospitality in its commercial sense is somewhat new. Which opens the possibility of the discussion proposed in this research that aims to verify that hospitality beyond the commercial contract can become a competitive differential, and thus sought to understand how the hospitality experienced by the guest influences their satisfaction and loyalty. The methodology used was qualitative, exploratory. A bibliographical research was carried out and 150 questionnaires were sent to the guests of Fazenda Canto da Serra Hotel in the period from July to October 2016, obtaining 27 responses. Through the analysis made it possible to realize that hospitality beyond the commercial contract can become a differential if the hotel works in order to overcome expectations.
URI: https://app.uff.br/riuff/handle/1/7346
Appears in Collections:GTH - Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC - Kamila Limpi de Souza Tavares.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.