Please use this identifier to cite or link to this item: https://app.uff.br/riuff/handle/1/9940
Title: Os benefícios da Ginástica Rítmica nas aulas de Educação Física escolar no desenvolvimento social dos alunos na Educação Básica
Authors: Costa, Khadine de Kássia Santana da
metadata.dc.contributor.advisor: Muniz, Neyse Luz
metadata.dc.contributor.members: Foganholi, Cláudia
Cardoso, Egídio Romário
Issue Date: 2018
Publisher: Universidade Federal Fluminense
Citation: Costa, Khadine de Cassia Santana. Os benefícios da Ginástica Rítmica nas aulas de Educação Física escolar no desenvolvimento social dos alunos na Educação Básica.2018. 32f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Educação Física) - Instituto de Educação Física, Universidade Federal Fluminense, 2018.
Abstract: O presente trabalho tem por objetivo, socializar reflexões sobre a contribuição da Ginástica Rítmica como conteúdo significativo para o desenvolvimento da socialização do indivíduo. Partimos da hipótese de que o trabalho da Ginástica Rítmica nas aulas de Educação Física escolar pode contribuir para a aquisição de relações sociais que possibilitam uma vida em sociedade de respeito mútuo e respeito à diversidade. A metodologia utilizada foi uma pesquisa bibliográfica de natureza exploratória e cunho qualitativo, onde foram aprofundados o conceito de socialização e dos princípios que devem nortear uma educação crítico-reflexiva. Compreendemos que o trabalho da manifestação corporal Ginástica Rítmica pode fortalecer relações de reciprocidade entre seus praticantes, na medida em que permite no seu desenvolvimento, espaço para construção conjunta do respeito à individualidade e à diversidade, para cooperação e para o fortalecimento da autoestima pela superação de seus limites.
metadata.dc.description.abstractother: The present work aims to socialize reflections on the contribution of Rhythmic Gymnastics as a significant content for the development of the individual's socialization. We start from the hypothesis that teaching Rhythmic Gymnastics in the classes of Physical Education at school can contribute to the acquisition of social relationships that help the kids to have a social life that respects diversity. The methodology used was a bibliographic research of exploratory nature and qualitative character, where the concept of socialization and the concept of the principles that should guide a critical-reflexive education were deepened. We understand that the work of the corporal manifestation of Rhythmic Gymnastics can strengthen relations of reciprocity among its practitioners, since it allows in its development space for joint construction, for cooperation, for the strengthening of self-esteem by overcoming its limits and respect for individuality and diversity.
URI: https://app.uff.br/riuff/handle/1/9940
Appears in Collections:GGJ - Trabalhos de Conclusão de Curso - Niterói



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.